Monday, June 09, 2008

Show & Tell: Light

This month's Show & Tell themes come from Sunny Swede. Her choice of topics are:

6 June: Light (from ljus, as in illumination, daylight, bright, lightly coloured, etc.)
13 June: View (the Swedish word utsikt could also mean forecast or prospect/chance)
20 June: 5 o'clock
27 June: Cooking

Anyone is welcome to join the gang!

My take on this week's theme, light, is to show you the beautiful sunset I documented while in the Swedish eastcoast town Oskarshamn at the end of March. It was just before 6 am in the morning and so beautiful to watch it from my hotel room overlooking the Baltic Sea.






7 comments:

  1. Å, det här vill jag också göra. Jag hoppar på.

    ReplyDelete
  2. Skolfröken - Kul! Tyvärr kommer Show & Tell göra uppehåll sedan i juli och augusti men efter sommaren är det hårdkörning igen! Och vi har ju junis teman först!

    Välkommen!

    ReplyDelete
  3. Häftig soluppgång! Kul att du har kunnat följa solen så!

    ReplyDelete
  4. Wow, vilken vacker soluppgång!! Det är något visst med soluppgångar, även om det är sällan som jag är uppe så tidigt..
    Kul att skolfröken vill hänga på, det är ju jag som är ansvarig för septembers teman - ska bli spännande!

    ReplyDelete
  5. Marianne - Ja, det var mysigt även om det var lite kallt att stå ut och fota i slutet av mars. Och jag hade ju bara mobilkameran men det blev ganska bra ändå!

    Petra - Jag är sällan uppe så tidigt också, särskilt den här tiden på året när solen går upp vid 3-tiden. Just det här tillfället var jag i Oskarshamn med jobbet och vi skulle flyga tillbaka till Stockholm jättetidigt.

    Tycker också att det är kul att Skolfröken hänger på - the more the merrier! Antar att du redan filar på dina septemberteman!

    ReplyDelete
  6. Oj, nu var jag lite sen igen. vilken vacker soluppgång! Ja, här är vi ju närmast "befriade" från sånt för ett tag framöver, men jag njuter stort av de många och långa soluppgångarna jag kan följa långt fram på dagen här från mitt kontor om vintrarna. :-)

    ReplyDelete
  7. Lullun - Låter skönt att vara "befriad" från soluppgång och -nedgång ett tag! :) Det är väl egentligen större delen av året ni har ljust hela tiden, eller i alla fall fler ljustimmar per dygn?

    Du får ta kort på nästa vinters soluppgångar och visa oss! (Fast troligt att du redan gjort det någon gång.)

    ReplyDelete