Friday, March 05, 2010

US Road Trip 2009: People

As I'm starting to get really sick and tired of the snow* now (sorry Annika!), I've been looking at holiday pictures from last summer to remind myself that yes, summer does exist. Thought I'd share more photos from our US roadtrip with you, this time on the theme "people" (earlier themes are architecture, flowers and animals.


First out, a not so lucky guy in Golden Gate Park in San Francisco. I hope they arrested him for something real and not just for being homeless.


The San Francisco cable cars are very popular with the tourists. We decided to go on the less popular of the two routes and two hop on at another stop. I have done the other route before anyway (back in 1996).


Our guide on the three-hour boat cruise around Manhattan. Or is it Spiderman?!


New friends! Lunch with fellow bloggers Saltis and Petchie and Petchie's sister J.


Visiting Chelsea Market with Petchie and J (and Peter of course but he was behind the camera)


Walking in the residential area of Chelsea


Delivery guy doing a balancing act on a bike


Meeting up with friend Gabriella in Long Island City in Queens


Doing a bar round with Saltis & friends


Trying a crif dog before going bar hopping


New York's most famous guy?


* Today it's sunny though so the snowcovered landscape doesn't look that bad. But yesterday, when it was superwindy and cold... Brrr!

6 comments:

  1. Det är helt OK, Anna. Jag själv vill ju inte se mer snö här hos mig heller...for sure...
    men ni får nog vänta till i april, tror jag...
    Sorry, babe...
    KUL med lite NYC bilder och KUL att se Petchies syrra. De liknar varandra må jag säga!!!
    Härligt vig/stark guide ni hade på båten, kul!!
    OCH SF sen, den stan skulle jag vilja tillbaka till. jag har bara varit där en enda ggn. LOVED it!!

    ReplyDelete
  2. Haha! JAG var visst med på ett par av dina bilder!!! :-) Där ser man! Skoj!!!
    Minns både lunchen och bardrinkandet med glädje!!!!! :-)
    Det var verkligen sååå roligt när ni var här och att vi kunde träffas då!
    Hoppas nu att ni också snart får vår och att snön börjar smälta snart.
    KRAM!

    ReplyDelete
  3. Jättekul att se fler semesterbilder och även mig själv och syrran ;-) Ha ha, jag tycker inte alls är vi är lika varandra men Annika kanske har rätt?
    Och du, jag försöker intala mig själv tvärtom - om någon månad kommer jag att vara svalare, jag kommer att FRYSA till och med... åh, önsketänkande! :D
    Kram

    ReplyDelete
  4. Annika - Skönt, var lite orolig för vad du skulle säga! ;) När jag kommer hem från Maldiverna hoppas jag verkligen att snön är borta!

    Petra tycker inte att hon och J är lika men just på den bilden tycker jag nog det!

    Guiden var inte bara vig/stark, han var bra och rolig också. Blev inte uttråkad på tre timmar.

    Gilllar också SF men vet inte längre om jag skulle vilja bo just där ändå. Skulle nog ändå föredra Östkusten och på Västkusten skulle jag vilja prova San Diego. Ska vara trevligt där.

    Trevlig helg!

    Saltistjejen - Hoppas det är okej att jag har med bilder på dig! Vad goda de där drinkarna vi drack var, de på första stället! Mums! Och korvarna också. Hoppas vi kan komma till NYC igen snart! Hälsa dina vänner!

    Kram!

    Petra - Hoppas det är okej att jag smög med foton på er! :) Som sagt, just på den bilden tycker jag ni är lika!

    Jag vill svettas lite! :)

    Kram!

    ReplyDelete
  5. När åker ni till Maldiverna? Visst var det ok att du smög in några bilder på oss ;-)

    ReplyDelete