Costantly buying Hello Kitty toys and clothes for your children (daughters?) but never anything for yourself? Now you can buy
Hello Kitty wine!
Choose between red, white, bubbly rosé and bubbly dessert wine. (Apparently not sold in Sweden yet but it's probably just a question of time.)
Haha... frågan är bara hur man ska övertyga Ellen om att hon inte får smaka. Hon som ÄLSKAR allt med Hello kitty.
ReplyDeleteHaha, vad gulligt!
ReplyDeleteGulligt! men jag kan inte låta bli att tänka på att det riktar sig till barn/tjejer. Typ som alkoläsk med glittriga flaskor och sådant som liksom uppmanar unga tjejer till att dricka alkohol. Så det blir tummen ner från mig...
ReplyDeleteAnna - Just det, det kan bli lite svårt. Kanske bäst att inte köpa vinet.
ReplyDeleteAnnika - Tycker egentligen allt Hello Kitty borde förbjudas men lite gulligt är det kanske ändå ;)
Nilla - Sant. Det är nog som sagt inte mogna kvinnor som kommer köpa det. Fast det kan ju vara gott trots den söta förpackningen, who knows! En bra vinproducent enligt artikeln i alla fall. Jag tänker inte köpa det i alla fall utan bloggade framför allt om det eftersom det illustrerar vårt överdrivna konsumtionssamhälle.
Så sjukt. För egen del är jag nog hemskt nöjd vad gäller hello kitty i vårt hus, behöver inga tomflaskor att vada i. Också :)
ReplyDeleteMen hahahaha!! UNDRAR just hur det smakar då???
ReplyDeleteKOMISKT värre...
Stackars alla småflickor som inte får dricka detta bubbel :-)
Pappabloggen - Du har tillräckligt redan alltså? :) Jag kan tänka mig att det är unga mammor i 20-årsåldern som är målgruppen, förutom tonåringarna som inte bör kanske (se Nillas kommentar).
ReplyDeleteAnnika - Det är ju en normal vintillverkare så man kan ju hoppas att det ändå smakar gott. Eller, i och för sig, kanske inte så att ingen, varken vuxna eller fjortisar, köper det!