Wednesday, September 14, 2011

This Week

Monday: Second week of baby song and dance. The "class" is about 1 ½ hours long with a main 45 minute session, followed by fika for the adults and playtime or food for the babies, before a 10-15 minute session with softer/calmer music. Isolde loves it so far. First time she just sat there for the first 15 minutes with her mouth open but last time she was participating more actively almost right from the beginning. Lotta, who runs it has eight (and a "bonus" child) children and has worked full-time with baby rhythmics for almost 20 years so she knows how to captivate the little ones.

Here's a picture of Isolde on top of the toy pile at break time.



Monday evening featured some baby free time for me, as I went out for dinner and a movie (Bridesmaids) with some girlfriends. I haven't been out much at night as Isolde has rejected the bottle (but would've taken it eventually if we had insisted harder, I'm sure) and besides time has flown and I haven't felt the need to go out without Peter yet and I've wanted to spend time with Peter and Isolde. So most of the baby-sitting by the grandparents for example has been during the day. But now she's able to go to sleep on just oat cereal, though when I'm home I breastfeed her before bed. So Peter put her to bed her regular bedtime and when I got home at 23:30 she was still sound asleep.

Tuesday: Tuesday is the standing mummy group day. We always meet at 1pm and walk somewhere where the kids can play and we can have coffee. During spring and summer our regular hangout was been Rosendal garden (or lately, The Museum of Etnography) but with autumn and cooler temperatures on the way we'll have to move indoors. Yesterday we started with coffee at Mocco, then walked to Room for Children/the children's library at the Culture House where we hung out for a while. Isolde got her first library card and borrowed three books!

The padded play pen at the library is great!



Wednesday: Today we took a drive to the Södertälje area to visit Malin and meet little Jack (11 days old today) for the first time! He was so tiny! Can't imagine now that Isolde was ever that small but in fact she was smaller! Isolde tried to steel Jack's dummy even though she's a thumb sucker :)



Next stop was my friend Maria and we made a spontaneous visit her cousin and her boys, (almost) 5 and 1 years old, something we've been talking about doing for ages. Isolde was not at her best though because she's about to get her first tooth! Exciting! That's probably why she was cranky yesterday too and didn't sleep well last night. But when I checked for any signs of teething yesterday there was nothing but today there are clear signs!

What about the rest of the week?

Thursday: Tomorrow we have a quick "trade" meeting to pick up a harness for the high chair - it's through the Facebook group I told you about earlier. After that we're having lunch with Peter's cousin Sandra who's expecting a baby next month but is on sick leave for pregnancy related difficulties. Thursday is also Isolde's swim lesson at 5 pm.

Friday: No plans so we'll just take it easy, do some chores at home and the like.

A (work) week in the life of a baby and her mum!


Via Anna's iPhone

8 comments:

  1. Å ni var på Rum för Barn. Vi spenderade ju en del tid där när jag var i Sverige.. Först hela dagen mellan flyget och tågresan till Skåne. Då när E gick i pyjamas hela dagen hahaha! En del föräldrar som var på Rum för barn tittade lite konstigt på oss tyckte jag. Men det bjöd vi på. :-)
    Och du vad små de är de där Nyfödingarna! Visst är det svårt att förstå att ens eget barn varit så litet!?! M;en jag minns när E var ny och jag såg andra bebisar som var typ 3-6 månader eller så och tyckte de alla såg groteska ut i jämförelse... Nu tycker jag att typ alla under 2 eller 2,5 ser små ut haha!
    ;-)

    ReplyDelete
  2. Vilken trevlig vecka!! Och den kanns valdigt mycket igen fran mina egna foraldrarledigheter. Sa mysigt! Jag langtar tillbaka till den dar tiden ibland. Fast ajg trivs pa jobbet sa var det anda sa himla lyxigt att fa vara hela dagarna med sina sma.

    ReplyDelete
  3. Vad mycket ni hinner med! Så mysigt!

    Jag håller med dig, jag har heller inte hittills haft så stort behov av att vara ensam utan maken och Alfred, men när jag väl har gjort nåt ensam så har det varit riktigt kul!

    ReplyDelete
  4. Låter som en bra vecka! Kul det låter med babysången. Ganska lång tid för själva sången också. Där vi var i fredags var det mer fokus på fikat:) Förresten, tog sig Isolde upp på leksaksberget själv eller blev hon placerad? ;)

    Den klädda "bebisgropen" på kulturhuset ser toppen ut. De verkar ha kul i den! Önskar att det fanns nåt sånt ställe här också där både vuxna och barn kan träffas utanför hemmet.

    Efter en sån förträfflig vecka hoppas jag ni får en fin helg också. Det ser ju ut som solen kommer några dagar. Det är vi glada för.
    Kram

    ReplyDelete
  5. Kul upplägg att skriva om veckan så!!
    Vad mycket skoj ni hunnit med. Vad mycket barnrelaterat det finns som man aldrig tänkt på.
    Vi ska försöka komma iväg på vår första organiserade aktivitet nästa vecka, får se hur det går...
    KRAM

    ReplyDelete
  6. Saltistjejen - Så ni var där en del. Synd att jag inte visste när ni var där så jag kunde överraska er :)

    Vissa kläder ser ju ut som pyjamas och tvärtom så det kanske ändå inte märktes! :)

    Det är märkligt hur man glömmer! Jag önskar jag kom ihåg på riktigt hur liten Isolde var, att jag liksom kunde föreställa mig det nu men det går inte. Och samtidigt är hon min lilla bebis fortfarande!

    Kram!

    Millan - Ja, det var en trevlig vecka! En del aktiviteter är ju samma varje vecka men vissa veckor blir extra fulla :)

    Jag ska ju snart börja jobba (14 nov) så jag försöker njuta ordentligt av att vara hemma nu. Men samtidigt ska det bli ganska kul att börja jobba även om jag kommer sakna den här tiden.

    Kram!

    Marie - Det blir en del! Man vill ju inte stressa runt men någon aktiviter per dag, även om det bara är en långpromenad, är nästan nödvändigt. Annars märker man på Isolde att hon blir lite uttråkad och jag orkar inte heller sysselsätta henne inne hela dagen :)

    Kram!

    ReplyDelete
  7. Anki - Det är mycket längre än jag trodde! Trodde det skulle pågå en halvtimme kanske! Och jag trodde det var 8 tillfällen för 850 kr men det är minst 12 gånger (hela terminen). Haha, jag satte henne vid leksakshögen men hon ålade sig upp på den för hon ville till de andra barnen:)

    Jag önskar jag hade en sådan där bebisgrop hemma! Undra vad grannen skulle säga om jag föreslår en?! :)

    Kram!

    Västmanländskan - Det är ganska lätt att fylla veckorna! :)

    Anne - Det kändes liksom enkelt att göra en slags uppräkning av veckan :) Finns en del att göra som sagt, vad gjorde ni?!

    Jag har förresten varit inne och läst hos dig, ska bara få tid att kommentera också! Kram!

    ReplyDelete