Tuesday, July 06, 2010

For Stieg Larsson Fans... with a Sense of Humour

I haven't read the Stieg Larsson trilogy yet, partly for the very reason Nora Ephron makes fun of in this column and partly because I become anti when too many people like the same thing :) I'm familiar with the story though as I've seen the films. So I very much enjoyed this piece!

What else? I'm at the Almedalen political week until Thursday morning. Posts from a previous Almedalen visit here in case you're wondering what it is!

4 comments:

  1. Hahaha, den var riktigt bra! Håller med om namnen för övrigt, man håller inte koll trots att man är svensk :-)

    Nu måste jag läsa ikapp din blogg!

    ReplyDelete
  2. Jag gör tvärtom - läser böckerna och undviker filmerna! Erfarenheten säger mig att böckerna 99 ggr av 100 är bättre. Mycket bättre för det mesta.

    Ha det så kul i Almedalen men bränn inte för mycket pengar.....

    ReplyDelete
  3. PRICELESS!!!!! Det är PRECIS därför jag tyckte att böckerna rent ut sagt var kasst skrivna och sååå jobbiga att läsa!! Alldeles för många, onödiga detaljer om vilken datormodell, vilken typ av prickig korv på mackan etc. Fattar fortfarande inte hur böckerna kunde bli sådana succéer runt om i världen.
    Verkligen helt underbar parodi!!
    Ha det så bra i Almedalen!
    Kram

    ReplyDelete
  4. Skolfröken - Har ju som sagt inte läst böckerna men har förstått att det är namn, namn och fler namn :) Hoppas du hittade något mer kul eller intressant på min blogg!

    Olgakatt - Jag brukar oftast tycka böckerna är bättre än filmerna. Och brukar nog oftare läsa boken än kolla på filmen. Men justi det här fallet har det blivit filmerna då jag inte alls varit sugen på att läsa dem.

    Haha, missade tyvärr Gudrun live men jag tyckte det nog var lite kul. Visst, pengarna kunde gått till kvinnor direkt kanske men förhoppningsvis fick hon så mycket uppmärksamhet att nyttan når kvinnor på något sätt, även om det är på längre sikt.

    Petra - Visst var den bra! Såg att du lagt upp den på fejan också :) Men du har ändå läst alla tre eller? Antar att de ändå är tillräckligt spännande att folk fortsätter läsa.

    Kram!

    ReplyDelete