Tuesday, July 05, 2011

Perfectionista

In some things at least* and ironing is one of them. But maybe ironing Isolde's clothes** is taking it one step too far?***



* Peter would argue I don't strive for perfect as far as tidying and cleaning are concerned. He's wrong about me not liking it neat and clean, because I do, but I'm a bit lazy and tend to procrastinate..., maybe read a blog or two instead...
**Not onesies and sweatshirt type trousers, but she has LOADS of blouses, shirts, dresses and skirts.
*** Should also say Peter ironed half of it last night.

Via Anna's iPhone

9 comments:

  1. Hahahaha jag stryker inte ens mina egna kläder!!! Tycker det är skittrist!

    ReplyDelete
  2. Med tanke på mitt blogginlägg förra veckan så skulle min svärmor vara VÄLDIGT imponerad över dig! (i jämförelse med mig, den dåliga frun...)

    ReplyDelete
  3. hmm, tycker mig känna igen det från mig själv. Stryka, rensa trädgårdslandet, ja,ja men jag ska bara ... kram mamma

    ReplyDelete
  4. Stryka är verkligen skittråkigt och det undviks så mycket som möjligt, eller skjuts upp pga annat roligt som läsa detta inlägg istället :)
    Håller annars med om det att vissa babyplagg måste nästan strykas, som du säger, typ klänningar, blusar och sånt.
    Hade en kompis en gång som strök precis allting, även trosor...

    ReplyDelete
  5. Hmm... har aldrig ens kommit på tanken att stryka hans kläder! :D

    ReplyDelete
  6. Fy sjutton strykning ar val det trakigaste som finns! Jag stryker bara det som absolut maste och dessvarre ingar bada barnens klader i det. Nils skoltrojor blir jatteskrynkliga och sa kan han inte ga till skolan tycker jag.. men usch.. trist trist!
    Kram

    ReplyDelete
  7. Malin - Det är ju det fast ibland kan det vara lite mediterande.

    Saltistjejen - Tyvärr gillar jag även kläder som man måste stryka. Så det är bara att bita i det sura äpplet som de säger!

    Petra - Jag tänkte på ditt inlägg när jag skrev mitt men så glömde jag länka :)

    Mamma - Precis, jag får skylla på att jag ärvt "ska bara" från dig! ;)

    ReplyDelete
  8. Anne - Vi brukar samla ihop en ganska stor hög innan det blir av... Men vissa grejer bara måste strykas. Trosor hör inte till dem dock! :)

    Marie - Han kanske inte har så många skjortor? Och det är ju inte hela världen, det är bara jag som är lite speciell.. :) Men jag tror dock pojkar har färre kläder som är i strykmaterial så att säga.

    Millan - Ja, med barn i skoluniform har du väl inget val :) Man får ju i alla fall "satisfaction" när man är klar med högen! Kram!

    ReplyDelete