Saturday, May 09, 2009

Magnolia


My parents' magnolia is in beautiful bloom.

6 comments:

  1. Vackraste blomman i hela världen!

    ReplyDelete
  2. Emmama - En av de vackraste i alla fall!

    ReplyDelete
  3. Jag är INTE bra på blommor. Känner igen maskrosen. och några till. Men jag har börjat lära mig massor om blommor och träd tack vare bloggandet! Många har lagt ut bilder på just magnolian. Så den har jag faktiskt lärt mig att känna igen. Fint! Håller med föregående bloggare.

    ReplyDelete
  4. Ja, magnoligan är underbart vacker!! Annars är jag som Taina - är inte så hemma på vad det ena o det andra heter i växtriket...

    ReplyDelete
  5. Åh, vad fin den är.
    Våra grannar har en vit magnolia som är underbar just nu.

    ReplyDelete
  6. Taina - Inte jag heller. Har lärt mig denna delvis från bloggarna och delvis från min mamma då hon fick den här när hon fyllde 50 för några år sedan. Så det är nog bara andra gången den blommar eller nåt.

    Mz.olsson - Jag pratade om det här med flora och fauna med en kollega i fredags. Hon är samma ålder som jag men kan en massa fåglar och allt var det är. Jag kunde när jag var liten men när man inte underhåller det så glömmer man ju. Jag skulle vilja lära mig mer om sånt dock, även svampar så man kan plocka lite, särskilt med framtida barn.

    Anna - Visst är den fin! Det är så vackert namn också tycker jag!

    ReplyDelete