Thursday, April 17, 2008

Passing Time

Lullun and I share a love of lists! Johanna also challenged me to tell time a few months back so...

What I did...

15 years ago (1993):
1. I was in my first year of upper secondary school
2. I went to Estonia with a church youth group (or was it 1994...?)
3. I listened to "I Will Always Love You" a lot

10 years ago (1998):
1. I moved to London to study
2. I spent the summer in Darien, Connecticut, as an aupair with the extended family of my original American aupair family (I was an aupair in 1995/06)
3. I met a lot of new friends in the UK, both English and of other nationality

5 years ago (2003):
1. I spent 5 months as an intern with the European Commission (well, technically 3 months was in 2002 and 2 months in 2003)
2. I had a really fun summer working for the Swedish pro-euro campaign, even if we lost the referendum :(
3. I started my first proper job at a consultancy working with EU research funding, among other things

3 years ago (2005):
1. I went on my first ever charter trip. It went to Marmaris, Turkey, and I brought an old childhood friend.
2. I left the consultancy (well, technically on 6 January 2006) for greener pastures
3. I visited my friend Helena in Toronto where she was spending 6 months with her now husband and daughter

1 year ago (2007):
1. I did a LOT of travelling: Hong Kong, Malta and South Africa were the highlights, but I also went to London and Barcelona
2. My friend Anoushka got married
3. I moved in with Peter

3 months ago (January 2008):
1. I looked at all our photos from South Africa
2. I celebrated my birthday
3. I worked a lot!

Yesterday (16 April 2007):
1. I celebrated Peter's 30th birthday by taking the day off
2. I went for spa treatment and a nice lunch with Peter
3. I bought half of Systembolaget's stock of alcohol for the party on Saturday

Today (17 April 2008):
1. I went to a chocolate tasting at work at lunch time
2. I received Åsa & Rikard's wedding invitation
3. I listened to Peter compiling music lists for Saturday's party

Tomorrow (18 April 2008)
1. I'm hopefully going out for lunch with some colleague(s)
2. I'm going to the supermarket for the final stuff for Saturday's party
3. I'm making a nice pasta sauce from ingredients in the fridge that will otherwise go bad

In 1 year (April 2009):
1. A friend of mine who's trying for a baby has succeeded
2. I'm planning my wedding (I hope!)
3. I have changed jobs

15 comments:

  1. Hejsan

    trillade in på din blogg genom en annan blogg...go figure.....jättekul att hitta en lista. Själv är jag urdålig på dem men älskar att läsa dem. Ha en bra fredag

    ReplyDelete
  2. Nika - Välkommen! Alltid kul med nya besökare! Listor är kul - men jag är nog bättre på att skriva än att läsa dem! :)

    ReplyDelete
  3. Oooh, I liked this, ok if i borrow it?

    ReplyDelete
  4. Ohmigod, I am like my students. ALWAYS WRITE I WITH A CAPITAL I!!!

    ReplyDelete
  5. Varför verkar alla andras liv alltid mycket intressantare än mitt :-(?

    ReplyDelete
  6. Kul att du hoppade på listan. Mycket festfixeri förstår jag. Kul! Och det planeras fler fester framöver förstår jag. ;-)

    ReplyDelete
  7. Skolfröken - Borrow as much as you want! Well, the headings, maybe not my life stories ;)

    You need one of those programmes which makes all "i" capital, even when you're writing in Sweden and don't want an automatical "I".

    ReplyDelete
  8. Johanna - Jag förstår inte vad du talar om!

    ReplyDelete
  9. Lullun - Precis, stor fest imorgon och nu har födelsedagsbarnet gått och blivit sjuk också! Han är hemma och kurerar sig idag.

    Tja, inget att planera ännu men jag HOPPAS att jag får en anledning att planera nästa år!

    ReplyDelete
  10. Cool lista, jag snor den också! Inte i första taget (har skrivit så många listor) men snart. Du verkar ha bra minne och kommer ihåg mycket från 15 år tillbaka. Man blir ju lite skönt nostalgisk tänka tillbaka och gå igenom vad man gjorde.
    Så det vankas fest på lördag, kul. Smart mixa ihop en musiklista, gör ni alltid så?
    Ha en trevlig helg och fest!

    ReplyDelete
  11. Jättekul lista säger jag precis som hos Lulllun. Ska också försöka få ihop en lista ASAP. Var på Kommissionen var du praktikant? Jag började jobba där våren 2002 på Generalsekretariatet! Vi kanske var på samma stagiairefester, vem vet!?
    Härligt att du fick resa till så många olika ställen förra året!
    Trevlig helg!

    ReplyDelete
  12. Anne - Tja, jag fick googla vad som hände 1993 för att komma skriva punkt 3 och det kan hända att den där Estlandsresan var 1994... En som har bra minne är min kompis Jenny. Hon är vårt kollektiva minne! :)

    Vi har inte fest så ofta och är det hemmafest kör man nog bara slumpmässigt från det som finns på datorn. Men nu är det 56 gäster och vi har hyrt en lokal så då får man anstränga sig lite mera! :)

    Trevlig helg till dig också!

    ReplyDelete
  13. Petra - Jag var på DG Miljö hos generaldirektörens assisent. Jag anordnande bl a nordiska festen det året - du kanske var på den?! Hur länge jobbade du på Kommissionen? Jag vet ju att du har bott i Bryssel ett tag. Jag har precis blivit uttagen till en lista för "temporary agents" så jag hoppas få ett jobb där ett tag!

    Ja, förra året var det en hel del resor! I år har vi Toskana inplanerat samt USA (New York och New England) för sommarsemestern!

    Trevlig helg!

    ReplyDelete
  14. Jag jobbade på Kommissionen i 5,5 år, lika länge som jag bodde i Bryssel. Först som "prestataire" dvs jag hade kontrakt med College of Europe (jag pluggade dock aldrig där) och var på Generalsekretariatet, sedan som auxiliaire på AIDCO och ELARG, och sedan som contractual agent tillbaka på AIDCO. Lycka till med jobbsökandet, det är ju en jätteintressant miljö att jobba i. Jag var lite färdig med både Kommissionen och Bryssel förra året men jag ångrar absolut inte att jag jobbade där och kan absolut sakna både Bryssel-livet och jobbet.
    Härligt med både Toscana och New-ställena (gjorde samma resa för nga år sedan på hösten).

    ReplyDelete
  15. Petra - Hittar gamla kommentarer som jag inte svarat på tydligen!

    "Prestataire" lät lite roligt! Presterade du mycket? :) Jag har inte hört något mer från Kommissioner efter det där Grönlandsjobbet men det kommer nog någon dag! Nu ska det ändå bli ganska kul att jobba med ordförandeskapet hemma i Sverige!

    ReplyDelete