Thursday, April 10, 2008

Anna by the Letter

I've been challenged by Lullun and Anne (indirectly as they haven't single anyone out) to tell personal stuff about myself with the help of the alphabet. I have just taken the first things that come to mind.

A - Anna (this was a given)

B - Blog fan (another given)

C - maybe a Coyet one day...

D - work as a Desk officer

E - at an Embassy

F - huge fan of Friends; I need to get in Feminist here too

G - despite paying a lot for the Gym every month I hardly go...

H - hate Horror films

I - love Indian food although I have never really felt like going to India

J - one of my first talents were solving Jigsaw puzzles and I still enjoy them, though with a few more pieces

K - had a cat called Kitty

L - can be quite Lazy sometimes, especially Saturday and Sunday mornings, and doing chores in general

M - was pretty good at Maths in school and according to a career test I took last year I should work with something mathematical...

N - addicted to the News and reading Newspapers

O - Organised, especially at work, maybe less so when it comes to my home

P - the man of my life is Peter

Q - like the word "Queue" in the English language, sounds so much better than "line"

R - Read too few books at the moment

S - Social democrat at heart

T - look forward to spending a long weekend in Tuscany in June with Peter and my parents...

U - and a US spending spree in August (NYC, New England and DC)

V - not as Vain as my boyfriend ;)

W - one of my Wishes at the moment is to get a job for the European Commission

X - don't like reality television like the X-factor or Big Brother or Top Model

Y - 30+ but still young!

Z - zzz, I don't sleep as much as I want

4 comments:

  1. De här listorna är riktigt roliga. Indisk mat tycker jag också jättemycket om, dock har jag nog inte heller nån enorm lust eller sug att åka till Indien. Här finns mycket indiska restauranger (bor mycket indier här) så enkelt äta indiskt. Grekisk mat tycker jag också mycket om, finns ju mycket i Stockholm, dessvärre inte här.
    En katt vid namn Kitty, jag kommer direkt att tänka på Kitty Drew. Men katten kanske inte fick namnet pga av detektiven ;)

    ReplyDelete
  2. Anne - Jag tycker också att det är så kul med listor!

    Vi har en del grekiskt här ja, fast jag föredrar nog turkiskt/libanesiskt - en del är ju samma med det är en del skillnader också.

    Jo serru, det var efter Kitty Drew! Läste dem när jag var liten. Fast hon heter ju Nancy Drew i originalet, det kanske du har sett i USA? Undrar varför det blev Kitty i Sverige?

    ReplyDelete
  3. Kul du också hoppade på! :-)
    H - enig. I - det är underbart men också ganska skrämmande, med de sociala skillnaderna och fattigdomen, men helt klart värt ett besök tycker jag. Åk! :-) M - samma här och läste också till civilingenjör, men hur tekniskt lagd jag ärn är och hur lätt jag än har det för matte, så trivs jag mycket bättre med ett liv som skrivande. Och R - tyvär samma här. vill verkligen ha mer tid till att läsa. Men det kommer nog... ;-)

    ReplyDelete
  4. Lullun - Jo, Indien lockar i alla fall mer än Thailand till exempel.

    Jag är ju statsvetare så jag jobbar ju inte direkt med matte...men kanske därför jag gillar att organisera och kategorisera saker och göra fina excel-dokument! :)

    Jag ser fram emot sommaren - då kanske jag hinner avverka lite fler böcker!

    ReplyDelete