Friday, October 19, 2012

Friday Gallery: Joy

Today's theme, as chosen by Désirée, is something that makes you happy.  Shopping makes most of us happy, right?!  So I have to show you my latest purchase!  Mums and dads out there should pay particular attention!

We've been thinking about getting an extra pushchair that is smaller than the Bugaboo Cameleon and that we could bring on trips, be they abroad or to Ikea or to the supermarket, and our plan was to get a MacLaren.  But then I joined this pram group on Facebook (and got addicted...) and heard about the Babyzen Yoyo.  Such a cool and clever pushchair!  And since both Peter and I like "gadgets" (and Peter is an even more avid tech fan), we just had to get one.  Watch the video and you'll see why!




Yoyo hasn't come to Sweden yet (but will do in February-March next year and maybe as early as December to select shops) so I ordered it from a French site (which also had it in black fabric, most of the other sites only had the other four colours).  I ordered it on Monday and today it arrived!  I unpacked and put it together (which wasn't too difficult) this evening and I'm looking forward to taking it for a ride tomorrow! 


Shopping abroad for prams is becoming quite a big business these days actually as it almost always means money and time saved (the lead times for buying a pram in Sweden can be 6-8 weeks compared to not even a week from some other European country - UK, the Netherlands and Poland seem most popular).  Before this purchase I had only used British Pramworld and they've been great in terms of service and return-policy, and so far Little Design seems very good too.

6 comments:

  1. Visst blir man glad när det visar sig att prylar faktiskt fungerar! Man är ju rätt luttrad i det avseendet annars....
    Ha en trevlig "jungfruresa" med vagnen!

    ReplyDelete
  2. Wo-hoo, sicken en vagn! En sådan skulle man haft när killarna var små!! Lycka till med nya vagnen!! Kram//Vic

    ReplyDelete
  3. Push chairs och prams...
    So very british :-) .
    Strollers, you mean...
    HAHAHA.
    Nej, men jag hade också kunnat bli vagn-o-holic på min tid. Men då hade jag bara två, en stor brio finesse och en sen en liten sulky fr Brio.
    Men idag finns det ju sååååååå mkt att välja på. Jag hade varit en klar vagn-o-holist om jag haft småbarn, jag vet det :-)))

    ReplyDelete
  4. Olgakatt - Vi har inte fått chans att testa den utomhus än då Isolde blivit sjuk (verkar vara tredagarsfebern för inga andra symptom) men hittills är vi imponerade av ihopfällningen och körförmågan inomhus och Isolde gillar den och blir sur när vi fäller ihop den :)

    Victoria - Du får skaffa en sladdis bara för vagnens skull! ;)

    Annika - Ha ha, ja, jag bodde ju i Storbritannien i fyra år och jobbar på ambassaden jämfört med bara ett år i USA så jag försöker hålla på brittiska engelskan :)

    Jag har gått med i två barnvagnsgrupper på Facebook. Inte bra! Man blir helt beroende! En av dem heter Retrovagn och även om jag själv inte vill ha en sådan (mer än i dockvagnar) så är det så kul att följa!

    ReplyDelete
  5. Kan rapportera att mormor/mamma testkört vagnen ute i igår söndag, på en promenad med Isolde. Den är lättkörd och lättstyrd.
    Kan rekommenderas. /Mormor

    ReplyDelete
  6. Mamma/mormor - Och nu har Peter varit ute och jag är den enda som inte använt den ännu!

    ReplyDelete