Friday, June 01, 2012

New Blog Name

I'm thinking of starting another blog where I can write more about work and other more personal issues.  It would be a Wordpress* blog so that I could "lock" certain posts - or require password for the whole blog but I think I'm leaning towards the former option.  I'd love to write more about my job, both because it might be interesting to others (?), and to ask for advice or just plain sympathy during a stressful period :)  However, I want to be able to control who reads it.

So, would you want to read it, and, what should I call it?!  I'm looking for a Swedish name, since I would be writing in Swedish instead of English (apologies in advance to my non-Swedish readers).  I wanted to set it up for a long time but I haven't been able to come up with a good title :)

* At least as far as I know the option to require passwords for certain posts is not possible on Blogger but correct me if I wrong.

3 comments:

  1. Kul Anna!
    Jag tror att man på Blogger måste lösenordskydda hela bloggen men att man inte kan skydda enbart vissa inlägg. Detta kan ha ändrats nu dock men jag vet att det var så förut.
    Namn är svårt. Jobbar du kvar på samma jobb som förr?
    Kanske väster om öster skulle fungera (du bor väl på östermalm?) Fast det blir lite kontigt med å, ä och ö i bloggnamn såklart.... Hm....?! Tål att tänkas på.
    Hur gick det med din "kokboksblogg"då? Eller var det inte det,, fast inte med mat utan den skulle handla om olika kulturer etc eller hur det var????
    Eller minns jag helt galet?
    Hoppas nu ni får en fin helg!
    Kram!

    ReplyDelete
  2. Enligt mina efterforskningar så kan man inte lösenordskydda nåt på blogger, därför valde jag wordpress till Alfreds bloggför familjen, för där kan man lösenordsskydda alla eller vissa inlägg. Namn... hmm, får fundera på det!

    ReplyDelete
  3. Saltistjejen - Tror också det är hela bloggen eller inget. Konstigt att de inte erbjuder mer valmöjlighet? Det kanske ju inte vara så tekniskt komplicerat liksom.

    Japp, samma jobb som förut. "Väster om öster" var väldigt bra namn faktiskt, det växer, ska fundera seriöst på det. Nu kan man t o m ha å, ä och ö i URL fast jag skulle nog ändå undvika det i webbadressen.

    Jag vill fortfarande göra "The Political Cookbook" men vet inte när jag skulle hinna?! Kanske ska twittra i stället och så länkar man till ett recept?

    Kram!

    Marie - Så du har en blogg om Alfred som inte vi får läsa?! Närå, förstår. Och som tur är lägger ju du ju upp en massa fina bilder på och text om Alfred på din vanliga blogg. Återkom gärna med namnidéer!

    ReplyDelete