Wednesday, April 07, 2010

Show & Tell: In My Easter Egg I Want...

This year the Easter Bunny brought me everything I could ever wish for! A promise of eternal love and happiness! On our last morning in the Maldives Peter proposed to me and I said yes of course! I'm so happy I just want to scream (do you ever have that feeling?)!

This is just a temporary ring but wanted to show it anyway! It cost him 100 SEK at Ur & Penn apparently haha! We'll go together and look for the real thing!




Via Anna's iPhone

26 comments:

  1. Men ÅHHH! GRATTIS!!!!
    Gud vad roligt. Ni är ju som gjorda för varandra och jag vet ju hur du har längtat efter detta.

    Och ringen var fin,även om den bara kostade 100 kr.

    Kram!!!

    ReplyDelete
  2. Grattis!!!! Vad roligt för er!

    kram!!!!

    ReplyDelete
  3. GRATTIS!!!!!!!! Åh vad jag blir glad för er skull! Underbart härligt och jag är alldeles varm i hjärtat!

    Wow, då får ni planera bröllop nu! Så roligt!

    KRAMAR!

    ReplyDelete
  4. Johanna Lidgren07 April, 2010 22:25

    Stort Grattis från oss!!! Så himla skoj!

    Stora kramar från fam. Lidgren

    ReplyDelete
  5. Grattis till er båda önskar mamma och pappa!

    ReplyDelete
  6. Anna - Tack! Det är skönt att Peter äntligen fattat att det är så också! :) Jag gillar ringen och kommer bära den till jag får den riktiga. Den är faktiskt silver trots det låga priset haha! Kram!

    Taina - Tack! Kram!

    Marianne - Tack! Jag går omkring och ler hela dagarna! Samtidigt känns det fortfarande så overkligt! Friade han verkligen?! Är vi verkligen förlovade?! :)

    Vi har inte börjat planera ännu - njuter lite av detta först - men sedan börjas det väl (gillar inte bröllopshysterin så ser inte fram emot det, bara att samla alla och ha fest). Kram!

    Johanna - Tack till er alla! Kram!

    Mamma & pappa - Tack igen!

    ReplyDelete
  7. Maste onska grattis har ocksa. Vd lustigt om ringen or jag tankte redan att den var ju jatte fin!! Men sa sag jag att det bara var en temporar ring. Men anda.. fin var den :-). Och stort grattis!! kram

    ReplyDelete
  8. Men gud så roligt, grattis!!! Ringen är ju riktigt snygg! =) Den lär du ju alltid behålla som ett minne. Maldiverna ser rätt härligt ut också måste jag säga.

    ReplyDelete
  9. Å GRATTIS!!!
    Äntligen.... ;-)
    haha!
    Underbart!
    Förstår att du är lycklig du har ju väntat rätt länge på det ögonblicket! :-) :-)
    KRAAAM!

    ReplyDelete
  10. Jättegrattis! Det där är ju ett riktigt drömfrieri, jag önskade också att Magistern skulle fria med en ring men att vi sen kunde hitta de riktiga tillsammans. Ringen var ju jättefin. Mina ringar är för små nu så jag är på jakt efter en temporär som är lite större, kanske ska gå till Ur och Penn.

    Måste också tipsa om guldsmeden som gjorde våra ringar, Caroline Berggren heter hon och finns på Tavastgatan. Helt fantastisk är hon och så får man ringar som ingen annan har.

    ReplyDelete
  11. Millan - Tack! Jag gillar faktiskt ringen och trivs bra med den. Kul att andra också tycker den är fin (bl a du och folk på jobbet)! :) Kram!

    Annika - Tack! Kommer definitivt ha kvar den som minne och man vet ju heller inte hur lång tid det tar att välja en riktig så jag kanske får dras med denna ett tag :) Maldiverna var helt underbart kan jag lova!

    Saltistjejen - Tack! Precis, äntligen!! Jag har väntat men på något sätt känns det ändå så rätt just nu eftersom nu är det ju även något Peter vill; vi är på samma våglängd nu; jag kan lita på att det är ett välgenomtänkt beslut även för honom. Kram!

    Skolfröken - Tack! Drömfrieri kanske man kan kalla det :) Du menar att du sedan skaffade ringar som du inte riktigt gillade eller menar du att det var frieriet du inte fick? Ur & Penn verkar vara ett bra ringställe! :)

    Tack för tipset! Ska kolla upp det!

    Kram!

    ReplyDelete
  12. Vilken härlig påskpresent! Stort grattis!

    ReplyDelete
  13. Men ååååååhhhh, vad härligt. Här har det hänt saker!!!! Grattis grattis!!! Vad kul alltså, verkligen jätteroligt. Så nu ska du bli fru :)
    Den tillfälliga ringen är jättefin, den ser faktiskt väldigt exklusiv ut. Hade du inte skrivit den kostade 100kr och var tillfällig hade jag enkelt trott att den var "the real thing" och ärligt tyckt det var superfin.
    Än en gång, vad roliga nyheter. Jag skriker ett riktigt glädjeskrik å dina vägnar (jaaaa, så kan jag också känna, vet precis vad du menar för känsla) Kram!

    ReplyDelete
  14. Grattis, grattis, grattis!! Vilken överraskning (även om det ju på något sätt också var väntat). Stooort grattis härifrån!! :-)

    ReplyDelete
  15. Jättestort "felicidades" från Spanien!! Så himla roligt för dig / er, speciellt som jag vet hur du har längtat efter det här!! Så glad för din skull och hoppas att du får en riktig ring snart och att det blir bröllop under 2010/2011...
    Stor grattiskram!

    ReplyDelete
  16. Den ser precis ut som min förlovningsring, Anna.
    men min var lite dyrare än 100, hehehe!!! ;-)
    GRATTIS, det är så roligt för er det här. Din lycka lyser och skimrar genom inlägget.
    SÅ roligt!!
    NÄR blir det giftermål?
    Kram!!

    ReplyDelete
  17. Nä, jag menade att vi ju köpte ringar ihop och bara bestämde en dag. Det blev aldrig nåt riktigt filmfrieri utan mer en diskussion som löpte ut i ett bra beslut. Trevligt också i och för sig :-) Men jag blir alltid lite avis på er som får såna där riktiga pop the questions med förberedda ringar och allt!

    ReplyDelete
  18. Grattis Grattis!!
    Så roligt! Ringen är snygg tycker jag. Vad vill du ha på "riktigt"?
    kram

    ReplyDelete
  19. Grattis!
    Jag kikade in för att se hur ni har haft det i paradiset och jag förstår ju att det måste ha varit alldeles underbart:)
    LYCKA TILL från Indien!

    ReplyDelete
  20. Västmanländskan - Den bästa man kan tänka sig! :)

    Anne - Tack!! Ni är det en vecka sedan och jag kan fortfarande tänka "shit, jag och Peter ska gifta oss, vi är förlovade, är det sant?!". Insikten om att vi ska gifta oss och att jag blir fru kom liksom efter :)

    Alla säger det du säger om ringen haha :) Jag gillar den också men är mer en guldperson så vi ska leta efter en i guld. Jag vill dock ha en enstensring så den kommer ha liknande design, dock lite mindre sten.

    Tack för skriket också! :) Kram!

    Isflaket - Tack! Jag har inte skrivit om det här men senaste året har varit jobbigt stundtals då det inte alltid varit självklart att det var detta Peter ville. Så även om det kändes mer och mer väntat på sistone så var det ändå inte självklart och därmed ändå lite av en överraskning. Men ska skriva om det snart. Kram!

    ReplyDelete
  21. Petra - Tack vännen!! Jag har ju längtat så som du vet och ibland fattar jag ändå inte att det är sant, får nypa mig själv :) Jag har kikat lite på Kaplans (auktionsverket) som har hundratals eller kanske tusentals ringar. Tur att jag vet ungefär vad jag vill ha - har begränsat mig nu till enstensring --> diamant --> briljantslipning. Sedan återstår rund eller oval eller... exakt design osv.

    Just nu lutar vi mot ett höst-vinterbröllop så det blir nog relativt snart ändå! :) Kram!

    Annika - Haha, kan tänka mig det! I USA ska manväl lägga tre gånger månadslönen väl och det är ju en del!

    Vad kul att det märks hur glad och lycklig jag är! Som jag skrev till Petra ovan tror jag det blir inom ett år och troligen tidigare. Jag tycker ju också att 2010 är ett bra och jämnt nummer, lite bättre än 2011 haha :)

    Kram!

    ReplyDelete
  22. Skolfröken - Aha, det var så du menade :) Då var ju detta lite mer romantiskt kanske men du kanske inte behöver vänta lika länge och vara lika tålmodig som jag :)

    HeLena - Tack! Jag vill ha en liknande fast i guld. Kanske lite mindre sten också :)

    Melting Pot - Tack! En perfekt avslutning på en perfekt semester! :) Ska lägga upp lite foton snart!

    ReplyDelete
  23. Wow! Stort grattis! Vad glad jag blir! :)

    ReplyDelete
  24. Congratulations:) Or as we say it in Malaysia "Tahniah" . Nice manicure in the picture. You have nice fingers. ( Mine are passable on a normal day and fat and sausage like from some angles)

    ReplyDelete
  25. Edina - Terima kasih! :) My fingers looked nice here because they were tanned; now that's all gone already :(

    :)

    ReplyDelete