Sunday, March 08, 2009

Show & Tell: My Blog Place & Other Stuff

This month's Show & Tell themes come from Erica and her first topic is my blog place - where, when and how do you blog.

I would say that 99% of the time, despite the fact that we have wireless, I sit in this spot when I blog. Peter and I sit with a laptop each, usually watching TV at the same time and sometimes not talking to each other for the whole evening :) I think about topics all the time but I don't always blog right away as some evenings I'm out or I don't have time or feel like blogging.


When I blog from the sofa I use this laptop tray to protect my legs from most of the heat. It's made of aluminium and in my opinion, useful as well as stylish!


Sometimes, but very seldom, I blog at the kitchen table. I never blog at work but I read blogs and comment from work sometimes, and every day I e-mail myself links to interesting articles and other stuff I read from work.

I think that sort of answers where, when and how. I also want to show another set of photos while I'm at it to cover a previous Show & Tell theme that I've missed: bags.

I bought this stylish Samsonite bag in the US last summer for a bargain (cheap dollar and massive sales). It may look a bit boring, being black and all...


But inside it has a very bright lime green colour in addition to smart sections and pockets. This evening I'm packing it full with shorts, skirts and bikinis as Peter and I are off to Fuerteventura in the Canary Islands tomorrow morning!


I also want to show the beautiful necessaire (toiletry bag) from Svenskt Tenn Peter's parents gave me for Christmas (the one on the left) and the smaller makeup bag I bought in South Africa last year.


Finally I want to show the set of three little leather purses Peter got me for my birthday in January. I now keep most of the stuff I usually have in my handbag in the smaller purses so that I can switch handbags more easily. Smart, huh! However, at the moment I use the black handbag in the picture most of the time anyway.


So, as we're off to the sun tomorrow you probably won't see much of me for the next week or so. We're bringing a computer but I will try to stay away from it and read some books and magazines instead. Hasta la vista!

18 comments:

  1. Ha en riktigt trevlig resa!
    Hoppas att ni får njuta av massa sol och bad.

    ReplyDelete
  2. Anna - Tack så mycket! Det hoppas vi också! Kram!

    ReplyDelete
  3. Härligt med semester! Hoppas ni får det riktigt mysigt och ta många bilder så vi får se sen när ni kommer tilbaka! Kram/Vic

    ReplyDelete
  4. Ah vad harligt med semester! Vart ska ni aka? Njut av sol och varme vart det ar bar av! Kram!

    ReplyDelete
  5. Soffan ser uuuuuuuurskön ut. Jag antar att "liggplatsen" är din ?
    Jeeeeehaaaaaaaaa! Ha så kul på resan. Inte ett dugg avundsjuk. Inte jag inte. Nej då...
    Kram!

    ReplyDelete
  6. Trevlig semester, semester är ju alltid lika härligt. Själva just hemkomna från alperna.

    Soffbordet? Så snyggt, var är det inhandlat?

    Nina, Hjalmar och Selma

    ReplyDelete
  7. Vad mysigt ni har det hemma hos er! O och jag är minst lika internetberoende som ni ;-) Häftig grön "inredning" i resväskan!
    Ha det så jätteskönt på Kanarieöarna och hoppas att du är tillbaka nästa vecka i Sthlm för jag har bokat ambassadtid till måndagen den 16 mars!
    Kram!

    ReplyDelete
  8. Vad fint ni har det hemma!!
    och du vad smart med de där små väskorna med saker som man lätt kan flytta mellan handväskor. DET skulle jag behöva. Jag glömmer ofta ngåto just för att jag bytt väska men glömt flytta med t ex plönbok eller nycklar.
    Hoppas nu ni har det superskönt på kanarieörarna!!!
    Kramar!

    ReplyDelete
  9. Hehe, vad kul att Peter fick posa! Fina väskor, hoppas de och ni har det fantastiskt skönt nu!

    ReplyDelete
  10. Å vad härligt! Hoppas nu att ni har det riktigt skönt och kan koppla av ordentligt, plus något lagom spännande äventyr för adrenalinet : )

    Kram!

    ReplyDelete
  11. Jag säger som flera andra, vad mysigt och fint ni har det hemma hos er. Jättesnyggt verkligen! Coolt soffbord också.
    Det där laptopsunderlaget är precis vad jag saknat. Tack för tipset!!!
    ....i skrivande stund är ni på resande fot, hoppas ni har det riktigt skönt och bra.

    ReplyDelete
  12. Vill bara säga hej till alla och att jag skickar individuella kommentarer så fort jag är tillbaka nästa vecka! Kram!

    ReplyDelete
  13. Tjusig necessär det där, den från svenskt tenn! Och jag skrattade gott åt mannen som inte ville vara med på bild... :) Det är jobbigt med bloggare som ska fota jämt :)

    ReplyDelete
  14. Hej! Så var jag ute och uppdaterade mig bland bloggarna - äntligen! Tråkigt att läsa att din vän är sjuk; hoppas att det snart går bättre för henne. Och hoppas såklart också att ni får en trevlig resa. Vilken smart PC-hållare. Sån borde jag nog skaffa mig. :-) Kul att jag blev nämd i din 2008-lista förresten. Ska nog försöka komma igång med bloggandet igen, när det lugnat ner dig på DK-fronten. ;-)

    ReplyDelete
  15. Victoria - Bilder kommer snart!

    Emmama - Det blev Fuerteventura, Kanarieöarna. Har bara varit på charter två gånger tidigare - Turkiet för 4-5 år sedan och Malta för två somrar sedan. Är egentligen mer en stads- eller upptäckarresenär men den här gången ville vi bara lata oss vid poolen/på stranden :)

    Taina - Den är skön men måste erkänna att vi båda är dåliga på att använda schäslongen. Så jag kan inte riktigt "claima" den! :) Skrattade gott åt ditt "Ha så kul på resan. Inte ett dugg avundsjuk. Inte jag inte. Nej då..." :)
    Kram!

    ReplyDelete
  16. Nina - Soffbordet inhandlades för flera år sedan (innan jag träffade Peter så det är minst 3,5 år gammalt. Jag frågade honom och tyvärr finns inte affären längre. Men jag vet att det finns liknande bord på BoConcept (det finns väl i Italien också?).

    Petra - Tack! :) Så ni sitter alltså också med varsin laptop! :) Jag gillar också min resväska! Den är även väldigt smart med många fack och de limegröna detaljer syns lite på utsidan också (t ex blixlås)!

    Kom på just nu att jag ju skulle ringa dig men jag kommer inte in på Facebook just nu där jag har ditt nummer *grrr*. Kan du mejla mig igen på komheden snabela hotmail.com

    Saltistjejen - Tack :) Alla skriver så snällt!
    Jag såg en annan smart lösning på handväskeproblemet. På flyget brukar de ofta sälja en liten innerväska med olika fack som man kan flytta mellan handväskorna. Kolla efter den när du flyger över Atlanten nu i mars! Tänkte köpa den innan jag fick dessa. Detta påminner mig också om att jag måste mejla dig om din Sverige-resa!

    ReplyDelete
  17. Skolfröken - Haha, ja, han har ju varit med på andra foton på bloggen men då har det ju mer varit semesterfoton och sånt. Jag kan meddela att både jag och väskorna hade en härlig semester! :)

    Marianne - Det blev i alla fall en dag med hyrbil runt ön men en dag räcker; efter det har man sett det mesta på Fuerteventura! :)

    Anne - Tack, jag rodnar :) Vi gillar ju inredning båda två så vi försöker! Laptopsunderlaget heter iLap - här är en länk! http://www.amazon.com/Ilap-17W-Laptop-Stand-Design/dp/B0006BE3FQ

    ReplyDelete
  18. Leopardia - Visst är den fin! Är en sådan lyxig present! Haha, ja, Peter är ju lite trött på mitt bloggande överhuvudtaget så man får var lite snäll :)

    Lullun - Hon är på bättringsvägen nu men det är myrsteg framåt. Men känns ganska positivt i alla fall! Som tur är!
    Kolla in länken jag la till i kommentaren till Anne om du också vill ha en iLap!
    Hoppas verkligen du kan komma igång med bloggandet igen! Kram!

    ReplyDelete