Wednesday, September 17, 2008

US Road Trip Part 2: Philadelphia, Dover & Annapolis

Time for part 2 of our road trip. On this stretch of the trip we covered Philadelphia (Pennsylvania), Dover (Delaware) and Annapolis (Maryland).

Day 4 - Thursday 31 July

On our way to Dover, which was going to be our basecamp for the next few days, we stopped in Philadelphia. It takes 3-4 hours to drive from New York to Dover and Philly is about half-way there. I've been there before and we wanted to get to Dover by dinner time so we decided to just visit the historic district. One of the places we visited (well, the outside) was Independence Hall.

Another building we looked at was the Second Bank of the United States. Peter looks pretty small in between those pillars.


Our favourite street in Philadelphia is Elfreth's Alley, which happens to be the oldest continually inhabited street in the entire United States. The houses were built in the early 18th century, the oldest one in 1702.

Around 6 pm we arrived at the house of my aupair family, the wonderful family I spent over 8 months with back in 1996 and have visited almost every or every other year since then. Last time was October 2004 though so this visit was well overdue. I did see Kristin, one of the children (who's not a child anymore but almost 21) in Sweden at Easter when she visited from Denmark where she was spending a term abroad from her American university. She is the first one from the family to have visited Sweden (except for members of the extended family) so I'm still waiting for the others... It was a good thing that I did see Kristin back in March because she was away visiting her father in Texas during our stay and only got back around 8pm on the Sunday night (when she immediately asked if her new boyfriend could come over :)

Day 5 - Friday 1 August
We didn't take any pictures this day because basically we spent ALL day (well, we had a sleep-in too) at Dover Mall shopping. It wasn't even such a good mall but when the dollar is low...

Day 6 - Saturday 2 August
The original plan was to go with my host mother Karin and my aupair child Drew (who's no child anymore either but just turned 19) to the beach, however, we woke up to a thunderstorm and decided to go to the outlets by the beach instead and see if the weather cleared up later in the day.

We hadn't really bought enough at Dover Mall... And Delaware is the tax-free state and the outlets all had 20% back-to-school offers so we left the shops with as many bags as the day before.

The weather did get better towards the end of the day but we were just to busy spending money! We did take a walk along the boardwalk at Rehoboth Beach though.

Here's me with Karin and Drew in Rehoboth. Rehoboth (and the outlets!) is about an hour's drive from Dover so they have chosen a very good place to live in my view!

Day 7 - Sunday 3 August
Karin needed to do some chores at the house and Drew had to go work so Peter and I went by ourselves to the beach. I'm not too keen on Rehoboth so we went to Cape Henlopen State Park nearby instead, a place I have been to several times with Karin & co.

It didn't turn out to well in the photo - they were difficult to catch on camera! - but there were dolphins swimming around for hours! (The dolphins are behind the person swimming.)

In the evening we had a farewell dinner with my host family - Karin and her partner Steve and also Karin's mum and the kids' grandmother Barbara and her husband Vic. Drew was also there but arrived after the photo was taken.

Day 8 - Monday 4 August
Before leaving Dover and heading for our next stop, Washington D.C., we stopped by the Amish neighbourhood. The Amish really fascinates me and especially in Dover because the two communities - the Amish and "regular people" - live so side-by-side. I've spent so much time in Dover and I still want to go and "look at them" every time.

A horse & buggy next to cars in parking lots is a rather common sight in Dover, at regular supermarkets but especially at Buyler's, a shop run by Mennonites. By the way, if you're ever in the neighbourhood, Buyler's has delicious homemade ice cream.

Boy on an Amish style bike.
The Amish still farm their land the old way.

Amish laundry - these are pretty much the colours they use.

Washington D.C. is a two-hour drive from Dover. Half-way is one of my favourite American towns, Annapolis. And no, it's not the name, though I have to confess it appeals to me, but its colonial history and style and its waterfront location.

I especially like the cute little streets like this one.

Annapolis's main street goes down to the water although it's a bit difficult to see in this photo as the camera's focus is all on me! :)

And that's about it for this leg of the road trip! Next episode: Washington D.C.!

9 comments:

  1. Vad roligt att du har så bra kontakt med din au-pair-familj, är au-pair mamman svenska? Min au-pair-familj är halvt svensk (pappan), halvt fransk-schweizisk (mamman). Det är roligt att träffa dem men nu är det hela 3 år sedan vi sågs - de fick faktiskt träffa O innan mina föräldrar ;-) Barnen är jag kompis med på facebook, hi hi! Visst är det lite märkligt egentligen när man är en generation mellan barnen och föräldrarna... jag kommer ihåg när jag träffade en kompis till en av flickorna för några år sedan och kompisen sa "vous" (er) till mig - jag tyckte att hallå, så gammal är jag väl inte!? Som sagt, det är lite konstigt när man varken är i ålder med barnen eller föräldrarna :-)
    Jättefina foton, amish-folket är verkligen fascinerande! Och häftigt att delfinerna simmar så nära stranden.
    Kram!

    ReplyDelete
  2. Det är så kul att läsa dina reseskildringar, man blir verkligen sugen på att göra en liknande resa.

    ReplyDelete
  3. Vad kul att få höra mer från eran roadtrip och få se mer bilder. Häftigt att få kolla in Amish befolkningen. Det är något som jag också gärna skulle vilja se. Det är ju verkligen en stor kontrast på hur de lever jämfört med dagens moderna samhälle och storstadsmänniskor. Ni verkar verkligen ha haft en underbar semester här i USA. Jag förstår verkligen att du är förälskad i den lilla charmiga staden Annapolis. Det är ett sådant ställe jag tror att jag själv skulle gilla väldigt mycket liksom eran favoritgata i Philadelphia. Ser verkligen urmysigt och fint ut!

    ReplyDelete
  4. Petra - Ja, vi klickade verkligen. Jag hade en annan värdfamilj först som de inte funkade så bra med. Inte för att vi var osams eller något utan för att de hade tre barn varav två med ADHD vilket jag nog inte var mogen för vid 19.

    Den här familjen är helamerikan. Tyckte du att hon såg svensk ut? De har dock tyska förfäder men det var väl på 17- eller 18-hundratalet. J

    Jag har också ungarna på Facebook nu och när Kristin var här i våras var vi ute och festade lite med henne vilket var kul. Så nu känns det ju som man är polare både med barnen och med Karin fast på olika sätt. Karin är väl 14 år äldre än jag och mellan mig och ungarna är det 9-11 år så jag är ju egentligen närmare dem i ålder :)

    ReplyDelete
  5. Skolfröken - Kul att du har glädje av dem, och förhoppningsvis nytta också om ni ska åka dit snart!

    Désirée - Nu har jag ju lyckats få ihop två delar - endast tre delar kvar! :) Visst är Amish-befolkningen intressant?! Har du varit i deras krokar någon gång? Det finns ju en stor befolkning i Pennsylvania också men inte mer söderut än Delaware tror jag.

    Jag har varit i Annapolis tre gånger nu så jag måste erkänna att den här senaste gången var det lite trist kanske. Måste nog utforska lite mer av staden och inte bara centrum och hamnområdet nästa gång. De har ju en naval academy också.

    ReplyDelete
  6. Kul att få följa med er på turen. Annapolis har jag aldrig varit i (heller inte de andra platserna du nämner iofs), men det såg ju väldigt mysigt ut. Kul att du har så bra kontakt med "din" familj. Kan ju tänka mig att de också hade andra au-pairer före/efter dig. Jag känner många som tappat kontakten redan efter några månader, vilket ju är tråkigt.

    ReplyDelete
  7. Underbara bilder Anna! Och kul att få se och läsa om er fortsatta roadtrip!
    Bilderna från Philly och Amish Country kände jag igen så väl eftersom vi nyss var där. Visst är det otroligt fascinerande att folk lever så som Amishfolket gör idag. Jag tyckte även det var så lustigt att man såg flera av dem på rullskridskor och även spelandes wolleyboll! Det ser lite maplacerat ut med deras kläder... :-)
    Kramar!!

    ReplyDelete
  8. Lullun - När du skrev "följa med på turen" tänkte jag på den där barnlåten om något tåg och alla får följa med på turen! Känner ni igen den? Minns inte exakt hur det går??!

    Annapolis är väldigt mysigt - om du någon gång är i krokarna så måste du åka dit!

    Jag hade faktiskt en lite speciell situation med min aupair-familj för de hade ingen aupair varken före eller efter mig. Eller, de hade en amerikansk barnvakt i 1-2 år innan jag kom men det fungerade inte bra (hon hade en egen 2-åring med sig samtidigt men hon satt mest och tittade på såpor med den följden att pojken i min aupairfamilj som då var 5-6 år var blev uttråkad och utagerade) och efter mig gick de på YMCA-fritids istället. Så det tror jag bidrog till att vi fick en sådan bra relation. Föräldrarna separerade dessutom i samma veva som jag bodde hos dem så jag var viktig både för barnen och mamman under en svår period i deras liv.

    ReplyDelete
  9. Saltis - Jag ska försöka få till nästa reseskildring snart! Det har bara varit så mycket varje kväll på sistone.

    Jag såg inga Amish som spelade volleyboll eller åkte rullskridskor men jag har sett lite plastleksaker då och då på deras tomtar, du vet stora Toys 'r us-grejer.

    Kram!

    ReplyDelete